Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Již minulá alba londýnských BLACK ORCHID EMPIRE představovala hodně zajímavý mix rockové divokosti (na předchozím "Semaphore" s až djentovou příchutí) a melodické hitovosti, ve které skupina sklouzávala i k poprockovým melodiím, a přitom se dokázala kontrastně udržet v agresivní kytarové důraznosti, která jakoby v sobě zrcadlila celé spektrum stylů. A podobné je to i na jejich aktuálním albu, snad se jen ještě více prohloubily ony kontrasty, které skupina ve své hudbě nabízí. Ostré výbuchy živočišnosti jsou jakousi dominantní formou, kterou ale silně zjemňuje především variabilní vokál Paula Vissera, ten si hraje s melodiemi a moduluje svůj hlas do zajímavých poloh, od ostré post hardcore útočnosti až po jemnou poprockovou melancholii.
BLACK ORCHID EMPIRE jakoby sváděli souboj mezi éterickou melodikou (hitové "Hydrogen" a "Weakness"), jemnou náladovostí, působící jako vypůjčenou až z post rocku (intro "Tempus Veritas" nebo něžná "Scarlet Haze") a důrazností tvrdé kytarové hudby (živelná "Deny The Sun" s přímočarostí jako od Irů THERAPY?), to vše s citelným nádechem progrese. Skladby zrcadlí i tradici britských rockových kapel, jak v jejich hitových formách založených na silných refrénech, tak v jisté alternativnější až extravagantní podobě. Objevují se tak paralely třeba i ke kapelám typu PINEAPPLE THIEF nebo AMPLIFIER. Ale jejich vlídné až vláčné postupy ve svém zaměření někdy evokují i současnou tvář Švédů KATATONIA ("Summit"), ale v mnohem plastičtější a proměnlivější podobě, a to právě i díky zmíněnému vokálu Paula Vissera, který se nestydí hezky vyzpívat i vyšší melodické linky odkazující až k post hardcore kapelám typu THE FALL OF TROY.
Britové dokáží otevřít stavidla i důrazným riffům, které ve své repetitivní formě někdy připomenou další kapely jako KARNIVOOL nebo TOOL (minimálně skladba "Last Ronin" k tomu hodně svádí). Inspirací tedy skupina posbírala a šikovně ve své hudbě namixovala opravdu hodně. A právě ve chvílích, kdy se spolu veškeré složky promíchají (proměnlivá "The Raven" či "Glory To The King"), dostaneme velmi specifický projev, který není daleko ani Dánům VOLA. Je to tam vše, od důraznosti djentu přes propracovanost prog rocku, hitovost pop rocku až k melancholickým melodiím. Možná je těch přirovnání až moc, ale nic to nebrání uzavřít text tvrzením, že "Tempus Veritas" je vydařené album, na kterém skupina vše namixovala s až originální šikovností.
1. Tempus Veritas
2. Hydrogen
3. The Raven
4. Last Ronin
5. Scarlet Haze
6. Deny The Sun
7. Glory To The King
8. Summit
9. Weakness
10. Vesuvius
11. Latimer
Diskografie
Tempus Veritas (2023) Semaphore (2020) Yugen (2016)
DALŠÍ INFORMACE
Datum vydání: Pátek, 14. dubna 2023 Vydavatel: Season Of Mist Stopáž: 37:26
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé melodie.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.